helenaslantliv.blogg.se

En blogg om mitt liv på landet. Familjen, djuren och gården

Sommarlovslivet

Publicerad 2022-06-22 20:38:36 i Allmänt,

Bloggen har legat nere i några dagar. Då pratar jag inte om min egen insats utan om att jag inte kunnat logga in, sidan har legat nere. Kanske nog så bra. Har haft 2 helt tokiga dagar med mina busiga kids.
Jag har verkligen försökt att ge dom sommarlovskänsla trots att pappan i familjen jobbar på som vanligt.
 
Vi gjorde en lista på vad barnen önskade sig från denna sommar. Aktiviteter som går fint att ordna på egen hand i hyfsat närområde har checkats av.
Vi fortsätter försöka få I att öva på att cykla. Vi packade picknickkorgen och cyklade bara iväg på lagomt avstånd för henne att orka cykla. Fikade, doppade tårna lite i det kalla vattnet....även om det slutade med att I var blöt, åtminstone halva tjejen. A var också sugen på att dra av sig lite mera kläder för bad. Men jag drog i bromsen. INTE varmt ännu. Vi har fortfarande inte haft någon värme här i norr som värmer upp vattnet.
 
 
 
När vi kom hem var vi liksom taggade och lyckliga av sommarlovskänslan som bubblade inuti oss så vi lastade in oss i bilen och drog en sväng till fina Fällfors. Där fick vi spana på den forsande Byskeälven och laxarna som kämpa mot strömmen. Vi hann trötta ut, framförallt mig, genom att klättra i sanden i Marnäsvältan. Ingen dum sommarlovsdag och barnen var trötta på kvällen.
 
 
Idag började vi dagen med kusinlek. Vi hann både med en stund på en stor, fin lekpark barnen velat besöka länge. Men drog även några timmar på Leos Lekland. Oj, så bra man kan ha det. Efter drog jag och barnen en liten shoppingtur på Dollarstore...det blev några leksaker till barnen och några småsaker för sommaren. Jag fyllde faktiskt på med lite smink inför sommaren. Det var länge sedan man köpte sig något sånt. Hästarna brukar inte bry sig nämnvärt om hur jag ser ut.
 
 
 
 
 
Jag är så galet tacksam över att vi har möjligheten att ge barnen den här tiden, så galet tacksam!
 
Imorgon blir nog en lite lugnare dag. då behöver nog den här mamman ta hand om lite vardagssysslor i hemmet, på gården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma och fru som bor på landet i norra Sverige. Har en son och en dotter. Vi har en mindre gård där vi bor med våra 3 hästar, 2 kaniner och 2 katter. Drömmer mycket om inredning och husrenovering/husbygge. Fullt upp i livet! Följ gärna med på vår resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela