helenaslantliv.blogg.se

En blogg om mitt liv på landet. Familjen, djuren och gården

Riktigt fina dagar!

Publicerad 2022-06-12 00:14:05 i Allmänt,

När man inte hinner blogga för att det är så full rulle. Det är nog finaste dagarna. Det är väl då livet sker.
Jag kan inte gå in på allt som hänt denna dag utan att nämna gårdagen. Jag fick fara på en helt magiskt fin kväll med några av de underbara kvinnorna i mitt liv. Vi drog ett knytkalas med dricka och plockmat. Åt riktigt gott, fick lätta på hjärtat, ha trädgårdsvisningar bland en hel del mygg.  Att bara få en paus från vardagslivet med guldklimparna, lyxigt värre. Att tiden dessutom spenderades i ett riktigt fint orangeri gjorde inte det minsta ont. Som jag längtar tills vi har ett orangeri på gården. Men...jag tror att det dröjer ett tag.
 
 
 
Idag har det däremot varit allt annat än lyx. Idag har det handlat om många, många timmar med att bygga hästarnas sommarhage. För att få den riktigt bra fick vi också dra ihop lite ris som blev lämnat efter vårens röjande. Det blev rejält svettigt och jobbigt innan vi var färdiga. Jag är så tacksam att vi fick låna pappas fyrhjuling med lastvagn. Tidigare har vi gått runt med allt material och burit tusen vändor. Jäkligt smidigt att ha allt lastat och köra runt. Hästarna blev som tokiga vid betessläppet. Jag tror aldrig att jag har varit med om ett gladare gäng som utforskade den enorma hagen. 
 
 
 
Jag är så tacksam att barnen ändå skötte sig riktigt bra och orkade hjälpa till en hel del fast det tog oss en massa timmar och orken tröt ibland.
 
När vi var därnere såg vi en massa vackra blommor så direkt hästarna fått komma ut så gick vi ner igen med saxen för att plocka buketter med sommarblommor. Barnen denna tiden.
 
 
 
Nu är huset fullt med underbar doft och vackra blommor.
Det är ju verkligen någonting med den här årstiden. Jag går runt i huset, på gården....ren och skär lycka. Jag är så glad i denna platsen, min plats på jorden
 
 
 
 
 
Allt är kanske inte sitt allra vackraste ännu, men det kommer. Absolut att det kommer. 
Jag köpte ett träd som jag ska ha i whiskeytunnan på vår altan, är så nöjd.
 
Näe, nu ska hästarna få sitt kvällshö. Ska fortfarande vila deras magar från gräshagen över nätterna i några fler dagar innan det blir bete dygnet runt. Sedan blir det sängen. Ska försöka ha en lite mindre arbetsam dag imorgon.
 
Önskar dig en riktigt fin söndag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma och fru som bor på landet i norra Sverige. Har en son och en dotter. Vi har en mindre gård där vi bor med våra 3 hästar, 2 kaniner och 2 katter. Drömmer mycket om inredning och husrenovering/husbygge. Fullt upp i livet! Följ gärna med på vår resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela