helenaslantliv.blogg.se

En blogg om mitt liv på landet. Familjen, djuren och gården

Måste helgen ta slut?

Publicerad 2022-06-12 23:50:08 i Allmänt,

Helgerna går så galet fort. Vi hinner aldrig med. Finns alltid ungefär 15 saker att göra. Det slutar med att vi hinner med ungefär 3. Säg att någon annan känner igen den känslan?
Denna söndag spenderades med ganska stort fokus på barnen. Kändes bra då dom blev ganska lidande igår.
Jag och barnen har haft ute 3 av 5 väldigt busiga kaniner idag som skuttat runt och varit alldeles tokiga. De var såklart inte ute samtidigt, annars hade vi snart haft kaninungar.
Barnen har också haft besök av kusinerna och med dom en väldigt söt hundvalp...gör mig ingenting att få lite valpgos. Barnen har så jäkla kul tillsammans.
 
 
 
Sedan lyssnade jag på min dotter och satte henne på cykeln och trampade ner till fotbollsplanen för att heja fram sonen som hade fotbollsmatch. Dom har haft en tung säsong, stora förluster. Men idag fick dom iaf göra några mål. Även sonen tryckte in en. Så det kändes som ett steg framåt.
 
Hemåt. Försöka trycka in att fortsätta med barnens nya studsmatta, gräva blombänk och fixa middag. Men skam den som ger sig. Maken hann få klart den iaf en timme innan läggdags för barnen. Så det blev ett jäkla liv här. Jag hann väl gräva halva blombänken. En riktigt god kycklingsallad blev dagens middag. Känns bra när man får ihop det.
På kvällen somnade barnen snabbt i sina sängar och efter det var klockan inte så mycket och vädret var magiskt. Jag skyndade mig ut till Lukas. Tränsade honom och hoppade upp på hans rygg barbacka. Vi lunkade på och galopperade runt i skogen medan kvällssolen lyste på oss. Att höra fåglarnas kvitter, ljudet från älven som rinner nedanför, känna skogens doft när allt är grönt. Det är verkligen balsam för själven. Känslan är att vara inlindad i mjuk, fluffig bomull,
 
 
På samma sätt mår jag gott av att ha huset fullt av gröna växter. Känns riktigt bra nere i badrummet just nu. Har fyllt badrummet med minst 7 krukor i varierande storlekar med massa grönt.
 
 
 
 
Nu ska jag gå i säng. Imorgon forsätter jobbet. Sonen ska göra sina sista 3 dagar på skolan. Heja oss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma och fru som bor på landet i norra Sverige. Har en son och en dotter. Vi har en mindre gård där vi bor med våra 3 hästar, 2 kaniner och 2 katter. Drömmer mycket om inredning och husrenovering/husbygge. Fullt upp i livet! Följ gärna med på vår resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela