helenaslantliv.blogg.se

En blogg om mitt liv på landet. Familjen, djuren och gården

Känna tacksamhet över nuet

Publicerad 2022-06-03 20:13:43 i Allmänt,

Är ni bra på att känna tacksamhet över allt som är bra här och nu? Jag är en riktig rackare på att se allt som saknas, allt jag vill utveckla och förbättra. Fy fasen så tröttsamt om jag får säga det själv. Jag kan bli riktigt less min egen person ibland 😂
Men det är klart att det har dragits till sin spets när man tar ner skog för att bygga drömhuset. Snacka om att börja på noll och se målet långt, långt, därborta.
Men man kan kanske öva så att man blir bättre på att njuta av allt som är fint just precis här och nu. 
Kan ju vara rätt häftigt att jämföra med när jag skrev på bloggen senast och nu...är väl ungefär 3,5 år mellan.
 
 
Vår glasveranda i slutet av byggtiden.
 
 
Vår glasveranda idag. Det har visst hänt en del. Idag får vi njuta av älvsutsikten. Vi kan se hästarna som mumsar på gräs då och då. Njuter av att vi enkelt kan gå ut genom dörrarna och ha mera uteliv på vår altan. För att inte tala om hur mycket vi njuter av allt ljusinsläpp. Vi har aldrig ångrat att vi satte så mycket fönster på huset. Även om det innebär att vi har extremt lite väggyta. Man rymmer inte så många gamla, vackra skåp som jag älskar.
 
Jag är oerhört tacksam att min rygg som tidigare var i ett så uselt skick att jag knappt kunde gå utan värk idag är väldigt mycket bättre. Tacksam för min make som i ryggens värsta stund bad mig att ha mer is i magen när jag var helt förkrossad och tänkte sälja alla mina hästar. Jag har just varit ut på en underbar kvällstur med min fina Lukas.
 
 
Ryggen känns fint, hästen var riktigt fin. Vädret var underbart.
Just nu sitter jag i soffan i mitt drömhus. Lyssnar på mina barn som försöker komma till ro i sina sängar. Har en myskatt som ligger tätt intill mitt lår och kurrar. Just i detta nu så känner jag bara tacksamhet. Sommaren har bara börjat 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma och fru som bor på landet i norra Sverige. Har en son och en dotter. Vi har en mindre gård där vi bor med våra 3 hästar, 2 kaniner och 2 katter. Drömmer mycket om inredning och husrenovering/husbygge. Fullt upp i livet! Följ gärna med på vår resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela