helenaslantliv.blogg.se

En blogg om mitt liv på landet. Familjen, djuren och gården

Huvudet är fullt av gårds- och trädgårdstankar

Publicerad 2022-06-08 21:39:42 i Allmänt,

Det är den här tiden på året. Det finns oändligt med arbete. Trots detta kan man inte låta bli att skaffa sig själv, men även sin make, sin far osv nya projekt. Jag är så lyckligt lottad som har en pappa som är fd snickare, men nu pensionär. Vi har dessutom en hel del överblivet virke efter diverse husprojekt. Livsfarligt! Idag hjälpte han mig genom att bygga ihop en kant till en ny blombänk. Pratade med honom igår kväll, idag innan kl 9 var den byggd 😄
Nu krävs lite grävning av maken innan jag ÄNTLIGEN kan plantera ut allt som står och vänjer sig vid ljuset på vår bro. Tror att maken gärna gräver just för att bli av med allt på bron. Bilder på detta projekt kommer lite längre fram, inte så mycket att visa just nu.
 
Igår målade jag om lite utemöbler som varit vitt, ljusgrönt och tryckimpat till samma färg som vi har på ytterdörrarna. Vi har bestämt oss för att väva ihop vår gård genom att köra mycket vitt och den mossgröna färgen. "Bänken" som vi har haft på vår bro står nu bak på vår altan och får agera dahliabänk. Längtar så mycket tills den är full i blommande dahlior. Väldigt skönt med en färgklick mot ett helvitt hus.
 
 
 
Det ska bli otroligt mysigt att sitta där vid bordet och äta frukosten bland blommande dahlior. Sedan blev det lite solskydd för mina pelargoner som står i fönstret inne i köket. Inte så dumt när dom kan grillas rätt bra i söderfönster.
 
 
Mina sticklingar från mårbacka och apple blossom har tagit sig rätt bra och börjar så smått att blomma. Det passar utmärkt att få lite skydd.
 
Annars har min dag varit rätt så vanlig. Alltid en hel del tid som spenderas på att ta hand om djuren.
 
 
Min älskade lilla flock. Ariel 3 år, Lukas 17 år och BDH Arwen 7 år
 
 
Att umgås med dom här två gullungarna gör mig alltid så glad.
 
Efter att jag hämtat Isabella på föris så tog jag med henne ut på en promenad. Hon älskar verkligen att plocka blommor och nu börjar den där underbara tiden när man kan fylla huset med nya blommor varje dag. Jag älskar buketter inne så det är helt perfekt att ha en 5-åring som vill plocka oändligt
 
 
Det var min vardag, en onsdag helt i min smak.
Nu har jag suttit och vilat i en hel evighet så nu är det nog dags för något mindre projekt ute igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma och fru som bor på landet i norra Sverige. Har en son och en dotter. Vi har en mindre gård där vi bor med våra 3 hästar, 2 kaniner och 2 katter. Drömmer mycket om inredning och husrenovering/husbygge. Fullt upp i livet! Följ gärna med på vår resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela