helenaslantliv.blogg.se

En blogg om mitt liv på landet. Familjen, djuren och gården

Galet nattsudderi

Publicerad 2022-06-28 04:17:49 i Allmänt,

Jag har officiellt blivit knäpp denna sommar. Ljuset och bara njutningen av lugn och ro när barnen sover gör att jag har svårt att komma till ro. Jag sover typ varannan natt. Då måste jag sova för att jag är så himla trött. Så då kan man ju helt klart blogga, kl 4 på morgonen.
 
Det är helt sjukt vilken sommarvärme vi har fått här i norr så dagarna innebär alltid bad. Men värmen innebär också att allting i trädgården helt plötsligt vaknar till liv. Mina frösådd blommor har jag upplevt stått helt stilla sedan jag planterade ut dom. Men nu rackarns knoppas det bland många blommor. Som jag har väntat på att få se hur mina malvasorter kommer att se ut. Har inte sett någonting alls förutom blad och helt plötsligt var det knoppar överallt. Såg också min första knopp på blomstermoroten. Jag fortsätter vara ganska hård med dom flesta och klippa bort blommorna. Jag vill så gärna att dom ska blomma som tokiga under sommaren. Inne är jag också ganska hård med mina växter. Friserar mina palettblad som en galning så att jag ska få fina, täta växter. Innebär också att jag får en massa nya. Kanske använder dom till att snygga till ute. Kanske försöker sälja en del växter också. Överlag så växer allting ganska snabbt nu. 
 
 
Min Dr Westerlund som i våras var en ruskigt ful liten stickling. Trodde aldrig att den skulle bli en stor och fin växt.
 
 
Jag som inte brukar vara någon höjdare på orkidéer verkar t.o.m. få en del blommor i min orkidé nu.
 
Håller fortfarande på och målar med den gröna vintage färgen som jag beställde från Panduro. Fått låna jättefina krukor av mamma som jag satt hosta i. Dom var så slitna men får ett nytt liv nu.
 
 
 
Näe...nu måste jag lägga ner för denna natt. Några timmars sömn behövs för att orka ha sommarlov med barnen.
 
Ha en fin tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma och fru som bor på landet i norra Sverige. Har en son och en dotter. Vi har en mindre gård där vi bor med våra 3 hästar, 2 kaniner och 2 katter. Drömmer mycket om inredning och husrenovering/husbygge. Fullt upp i livet! Följ gärna med på vår resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela