helenaslantliv.blogg.se

En blogg om mitt liv på landet. Familjen, djuren och gården

En regnig och grå lördag

Publicerad 2022-06-18 21:21:53 i Allmänt,

 
 
Jag har senaste åren insett att jag blivit ganska känslig för vädret. Är ofta pigg och glad om vädret är fint. Är det väldigt blåsigt eller mulet och tråkigt blir jag direkt mindre energisk.  Hjälper inte när natten erbjuder alldeles för få timmars sömn. Jag har rätt så svårt att finna ro när kvällarna är ljusa och det finns så många projekt som jag vill göra överallt i huset, på gården. 
 
Det är tur att barnen har haft en fin dag även om mamman inte varit på topp. Alexander har haft sista fotbollsmatchen innan sommaruppehållet. Efter lunch skjutsade vi sedan båda barnen på "kompiskalas" till sin kusin Leo. Lugn egentid för oss föräldrar, då gäller det att passa på. Vi njöt av en lång, varm bastu. Jag måste erkänna att jag ALDRIG trodde att jag skulle älska att basta på det sättet som jag gör. Jag bastar numera flera gånger i veckan, verkar som att jag gör det året runt också. Sedan fick vi också fara och fira kusinen när det blev middag och släktkalas för Leo.
Trött, trött, minsting efter en hel dag med lek så det blev att lägga henne riktigt tidigt. 
Mamman är trött, hästarna ska inte tas hem för att äta hö, ingenting ute behöver vattnas. Det blir mest troligt en riktigt lugn kväll och att slå igen ögonlocken tidigt.
 
Alla dagar behöver inte vara superdagar. En del dagar luffsar man bara igenom för att komma igen starkare en annan dag. Om jag ska ta med mig det riktigt bästa från idag så är det att barnen har haft en riktigt fin dag med mycket lek och skratt. Det är att jag gått runt på vår altan och på vår bro och spanat på mina dahlior. En del har börjat slå ut eller har riktigt många knoppar nu. Andra får jag nog vänta på en stund.
 
 
 
 
 
 
Oj, som jag håller mitt hopp till alla dessa dahlior som finns på min gård. Att det, när sommaren är varm och igång på allvar, ska vara fullt med blommor som kan plockas och sättas i vas. Eller bara njuta av för att dom är så vackra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma och fru som bor på landet i norra Sverige. Har en son och en dotter. Vi har en mindre gård där vi bor med våra 3 hästar, 2 kaniner och 2 katter. Drömmer mycket om inredning och husrenovering/husbygge. Fullt upp i livet! Följ gärna med på vår resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela