helenaslantliv.blogg.se

En blogg om mitt liv på landet. Familjen, djuren och gården

Återkomsten

Publicerad 2022-06-02 23:38:36 i Allmänt,

Sååååå.....snacka om att livet kom emellan.
Med 2 små barn, husbygge, husförsäljning, flytt, börja fixa gården, bygga stall osv så fanns det ingen tid till att reflektera över allt som hände i livet. Det har bara varit att hålla i sig och åka med i livets karusell. Men någon gång då och då har man känt suget efter att börja skriva ner tankar och funderingar.
 
Det har iaf hänt en del sedan mitt senaste inlägg. Går såklart inte att komma ihåg eller skriva ner allt, men lite kan jag väl sammanfatta. 
Huset, vårt älskade drömhus, blev färdigt. I maj 2019 fick vi faktiskt sova här vår första natt. Det var magiskt. Det må vara ett hus som är helt nytt på platsen. Men allt i huset är sånt som vi drömt om länge, sett framför oss. Omgivningarna, naturen, är så hemma för mig. Då jag har bott en stor del av mitt liv på denna plats. Jag är så tacksam att än en gång få se älven rinna stilla utanför mitt fönster.
 

 
Det har varit några tuffa år. Allt ska göras, gärna på en gång. Vi började direkt med vissa delar gräsmatta, trädgård. Stallet byggdes förra året. Otroligt häftigt att för första gången i mitt liv ha rätt takhöjd och en stor och luftig sadelkammare. I dagsläget har vi 3 ljuvliga hästar. Lukas, Ariel och BDH Arwen. Ingen av dom hästarna var i vår ägo när jag senast skrev i denna blogg. 
 
 
Man tycker att vi har jobbat häcken av oss. Ändå är det så väldigt mycket kvar. Men nu ska jag bli bättre på att uppdatera eftersom. Blir så segt när man ska leta på datorna bland gamla bilder för att hitta rätt.
 
Det kändes som att det var rätt läge att göra ett inlägg ikväll nu när regnet verkligen öser ner. Annars spenderas de flesta kvällar utomhus. Det ska rensas och fixas i trädgården. Årets sådder planteras ut. Jag luktar på häggen. Njuter av att se att växter i trädgården överlevt. 
Men framförallt så drömmer vi vidare. Vi har bara börjat med denna gård. Den har tagit ett stort kliv från att vara en skogsfastighet. Men ännu bättre ska det bli. Många fler bilder kommer framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma och fru som bor på landet i norra Sverige. Har en son och en dotter. Vi har en mindre gård där vi bor med våra 3 hästar, 2 kaniner och 2 katter. Drömmer mycket om inredning och husrenovering/husbygge. Fullt upp i livet! Följ gärna med på vår resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela